onsdag, april 26, 2006

Første kjøretime

I går hadde jeg min første dobbelkjøretime. Jeg kjørte hos Oslo autoriserte kjøreskole i en Audi A3. Den likte jeg veldig godt å kjøre. De tilbyr en gratis prøvetime (som må kombineres med en vanlig time). Jeg var veldig fornøyd og skal fortsette der. Læreren min er veldig flink, avslappet og behagelig å kjøre med. Det er betryggende å kjøre med en som kan overstyre pedalene mine, men det er litt rart når han gjør det. Kjøreskolen ligger på Frogner, men jeg ville ikke starte der så han kjørte ut til Bygdøy. Jeg tok en runde der før vi kjørte ut på E-18 ved Bispelokket og kjørte til Lillestrøm. Så kjørte vi tilbake til Frogner. Det var min første tur ut på motorveien og i bytrafikk. Motorveien var helt greit. Der bare kjører man, men det var vanskelig å overholde fartsgrensen. Bytrafikken derimot var litt skremmende. Det er så mye å være oppmerksom på: fotgjengere, trafikklys, høyreregel, andre biler og ikke minst syklister. Det er det godt at han kan overstyre pedalene. Men sånn alt i alt er det veldig gøy å kjøre bil. Jeg storkoser meg når jeg har kontrollen. Det er faktisk nesten som å kjøre bilspill, bare at man kjører ansvarlig (og det var kjørelæreren min enig i). Neste dobbeltime er 10. mai. Jeg tror dette skal gå ganske greit. I sommer skal jeg kjøre til hytta på Sørlandet. Teorien skal jeg ta når jeg er ferdig med eksamen, så strandlektyren er i boks med andre ord.

Ingen kommentarer: