søndag, februar 17, 2008

Sykdommens uutholdelige kjedsomhet

Jeg er syk, og jeg kjeder meg. Ikke synes jeg at TV er særlig interessant, Gamecube orker jeg ikke konsentrere meg om, og film blir langtekkelig. Uansett, jeg kan ikke se de filmene jeg vil se. Det er jo en liten gutt hjemme som ikke kan se de filmene jeg vil se. Og da blir film også kjedelig. Jeg kan ikke utstå dubbing! Og ihvertfall ikke på filmer jeg gjerne ser med den originale talen.

Så da leser jeg i stedet. Jeg prøver å holde meg oppdatert med det som skjer på skolen. Og nå har jeg lest samtlige romaner som står på pensumlisten. Heldigvis er foreleseren min i litteraturfaget oppegående og har valgt ut gode titler. Det verste som finnes er å måtte lese bøker som er både kjedelige og uinteressante. Det var det en del av da jeg studerte litteratur på Blindern. Nå er pliktlesingen av skjønnlitteratur er unnagjort. Dermed kan jeg endelig begynne på den siste Harry Potter-boken. Det gleder jeg meg til.

Ingen kommentarer: