fredag, februar 24, 2006

Bankekjøtt

I går var jeg og akte i Korketrekkeren sammen med min eldste søster og nevøene mine. Vi leide kjelker og satte utfor. Føret var vått og snøsmeltingen var i full gang. Det gikk ikke særlig fort den første turen, men etterhvert som snøen ble kjørt til ble det bedre. På grunn av at snøen hadde dannet mange små, bratte humper ble det mye hopping på kjelken og høy fart. Jeg måtte gi meg da baken var våt og kald, og den nektet å sette seg ned på noe annen enn en myk pute på cafeen på Frognerseteren. Resultatet av gårsdagens morro er en kropp som kan klassifiseres som bankekjøtt. Jeg er stiv og støl i skuldrene, ryggen, armene, magen, rompa, lårene, i knehasene og i anklene. På rompa har jeg også blåmerker på hver side på størrelse med hånda mi! I går kveld satt jeg bare og klaget min nød over smertene, men fy søren så morsomt det var å kjøre! Jeg er forresten glad ikke nevøene mine var i nærheten da jeg fikk det verste hoppet, for da kom det mange stygge ord jeg ikke visste at jeg kunne ut av munnen min!

Ingen kommentarer: