mandag, desember 08, 2008

Fikenallergi?

På fredag fikk jeg en merkelig allergisk reaksjon. Jeg vet ikke helt hva det kom av, og jeg vet ikke når det slo ut. Men på torsdag var jeg sengeliggende. Jeg spiste ikke noe rart, bortsett fra jogurt. Det ene begeret var med ingefær og den andre var med fiken. Fiken har jeg aldri spist før, så jeg holder den som min hovedmistenkte. Resultatet er nupper og skjolder i huden i ansiktet, nakken, ørene, armer og hender og jeg har hovnet opp over alt. Og det klør og svir og brenner! Jeg har ikke hatt en slik allergisk reaksjon siden jeg var allergisk mot sitrus-frukt. For å dempe det smører jeg meg inn med krem og tar allergitabletter i håp om å se noen lunde normal ut til julekonserten på søndag.
Jeg skal da overleve dette også...men det er svært ubehagelig.

Ingen kommentarer: