torsdag, januar 19, 2006

Nytt semester...nye morgener

På tirsdag begynte jeg på Blindern igjen etter en litt hakkete juleferie. Forrige semester fikk jeg ikke tatt noen eksamener i det hele tatt, så nå må jeg henge i for å bli ferdig med bachelorgraden min. Dette semesteret tar jeg fire fag i stedet for tre. Med det håper jeg å sakte, men sikkert kunne ta igjen tapt tid. Men fy faen for et nederlag det er å måtte gå eksamensløs inn i nytt semester.
Semesteret begynner godt; tre av fire dager starter jeg med første time kl. 8:15. Den fjerde begynner jeg kl. 14:15. Noen morgenfugl har jeg aldri vært, men foreløpig (etter to dager) går det faktisk veldig bra. Jeg er trøtt tidlig på kvelden og sovner sånn ganske umiddelbart.
For å hjelpe meg med lesingen dette semesteret har jeg fått meg en bokstol. Vanligvis får jeg vondt i ryggen og nakken når jeg sitter på lesesalen. Er jeg heldig sovner jeg i en litt mer behagelig positur og våkner med stiv nakke på den ene siden. Nå skal de tider være forbi med bokstolen min!På tirsdager har Oslo Kinematografer noe de kaller voksenkino på Gimle kino. På tirsdag var jeg der for første gang. Jeg så Jane Austens Stolthet og Fordom. Überromantikk som selv jeg klarer å svelge...*hjerte smerte*. Jeg har sett mye romantikk på film som jeg har fått brekningsfølelser av, men dette her var BRA! En kommentar jeg hørte bak med i salen var: "Hvis de to ikke får hverandre er det en skikkelig dårlig film". Hallo! Så klart de får hverandre! Det er jo Jane Austen og romantikken vi snakker om her. Som litteraturstudent blir jeg virkelig opprørt når jeg hører slikt.

Ingen kommentarer: