mandag, januar 16, 2006

Hvem er jeg?

Hvem har ikke stilt seg det spørsmålet? Jeg vet ikke svaret selv når det gjelder meg, men jeg jobber med saken. Jeg vet hvem jeg har vært og hvem jeg vil være. Det jeg ikke vet helt ennå er hvem jeg er nå, i dette øyeblikket.
I mellomtiden kan jeg svare på hva jeg er. For tiden er jeg først og fremst en litteraturstudent. I mine øyne er jeg en håpløs sådan, men jeg prøver! På grunn av en slitsom, men nødvendig psykisk knekk da jeg begynte å studere er jeg forsinket i graden min. Hvor forsinket vet jeg ikke. Det kommer an på hvor flink jeg er de to påfølgende semestrene. Er jeg heldig kan jeg ende opp med bare ett semesters forsinkelse, men da skal absolutt alt i livet mitt gå etter planen. Jeg tror jeg ender opp på ett års etterheng. Men slikt skjer når Murphys lov er så sterk som den har vært hittil i livet mitt. En stor takk til alle som har hjulpet meg, dere vet hvem dere er! Men nå håper jeg at det vil gå bedre med meg. Jeg har fått meg en kjæreste som er akkuratt slik jeg vil at en kjæreste skal være. Som ekstrautstyr kom det en 5-årig gutt. Han er så skjønn! Det er veldig rart å gå fra å være alene til å ha kjæreste med barn. Jeg hadde faktisk ikke trodd at jeg noen gang skulle bli stemor, men jeg må si at jeg liker situasjonen veldig godt. Tenk å få et barn uten å gjøre noen innsats selv. Jeg er også mor for to katter. De bor ikke sammen med meg på grunn av dyreholdsforbud der jeg bor. Men jeg er på leting etter et katte -og sivvennlig sted å bo her i oslo. Det er ikke lett….eller billig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Velkommen til bloggosfæren, eller hva det nå heter i den korrekte blogglingoen. Hurra !

Siv Christine sa...

Tusen takk!