onsdag, februar 13, 2008

Influensa

Og nå har influensaen krysset min vei. Jeg har småhanglet litt av og på de siste 12 dagene. Men i går fikk kroppen nok, og jeg måtte kapitulere. Etter feberfantasier der en mann fortalte meg at det er helt greit å spise svart skogsnegle rå, og jeg så mark på maten i kjøleskapet måtte jeg måle feberen. Den viste oppunder 40 grader. I dag var jeg hos legen og fikk konstatert influensa. I utgangspunktet trodde jeg at det streptokokker som hadde flyttet inn i halsen min igjen, men det var det heldigvis ikke.

Så nå er jeg sykemeldt i en uke og doper meg ned på cosylan (hostesaft med trekant), paracetamol og ibuprofen. Det passer meg som vanlig skikkelig dårlig å bli syk, og jeg misliker sterkt å måtte ligge i sengen og være inaktiv. Men det er omtrentlig det eneste jeg orker å gjøre uansett. Blæh!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det hender du må kapitulere, og det gjelder ihvertfall når du blir rammet av influensa. Da er det bare å holde senga og ta den tida du trenger for å bli frisk.
God bedring fra mamma og pappa!