onsdag, februar 20, 2008

Lungebetennelse

Nå har jeg vært syk i en uke, siden 13. februar. Det synes jeg er nok, men kroppen min er ikke enig. I dag måtte jeg til legen for å forlenge sykemeldingen og finne ut hvorfor jeg hoster. Svaret var klart: en lett lungebetennelse! Botemiddelet er en 10-dagers antibiotikakur, nesespray, slimløsende hostesaft og tabletter for magen mot bivirkningene av antibiotikaen. Lucky me!

I følge legen min kan lungebetennelse komme som en følge av influensa. Ettersom jeg har hatt astma er jeg svært utsatt for det. Så nå skal jeg holde meg hjemme ut uken. Forhåpentlig er jeg på bena igjen på mandag. Det betyr at jeg går glipp av betydelig mer skole enn jeg hadde tenkt dette skoleåret. Men det er ikke alt man kan kontrollere, selv ikke jeg...*sukk*

Ingen kommentarer: