mandag, mai 08, 2006

Fysisk fostring

Etter en gåtur i marka lørdag kveld har min kjære Eirik klaget fælt over kondisen min. Det er vel heller mangelen på sådan han klager over, og påstår at jeg henger etter han som et slips! Hørt på maken? Dette skal jeg ikke ha noe av, så i kveld jogget jeg. Ja..JEG JOGGET! Å jogge er for meg noe av det absolutt kjedeligste som finnes, men etter å tenkt meg gjennom en fin rute og satte Lumsk i ørene var det ikke så ille. Før jeg begynte tenkte jeg med skrekk og gru på de fæle, slemme, sadistiske og ondskapsfulle gymlærerne jeg har hatt som som har pisket meg ut på jogging i gymmen med astmaanfall og blodsmak i munnen som resultat. Er det rart jeg har fått et hatforhold til det etterpå? Men tilbake til positive opplevelser så jogget jeg rundt borettslaget Eirik bor i, og holdt på i 20 minutter. Ikke dårlig for en nybegynner. Men i morgen må jeg gå til anskaffelse av nye støttesokker for slappe ankler, en god sportsBH (shake baby, shake AU!) og ordentlig tøy å jogge i. Gode sko har jeg fra før. De kjøpte jeg for noen år siden da jeg skulle begynne å jogge..Dette er første gang de er brukt til det. Jeg har ikke noe stort mål ennå, men jeg skal jogge minst to ganger i uken fremover har jeg bestemt meg for akuratt nå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg har vel ikke klaget vel.. Jeg har bare påpekt at 2 km ikke egentlig er spesielt langt, og at du er mye søtere når tungen er på innsiden av munnen. ;-)