onsdag, mai 24, 2006

Utsatt eksamen

Så satt man på et pc-rom på Blindern og hadde firetimers skriftlig skoleeksamen i Norrøn før-kristen religion og hadde skrevet en side og hele besvarelsen lå klar i hodet, tenkte at "dette går bra siden jeg for ikke så lenge siden leverte en underveisoppgave med nesten lik oppgavetekst" og hadde akkuratt vært ute på en luftetur og tre timer gjenstod av eksamenstiden. Alt var bare fryd og gammen. Så går strømmen!

Vi var to kandidater som ventet og ventet og ventet....Hva ville skje nå? De som hadde vanlig skrive-på-ark-eksamen satt i Idrettsbygningen og fortsatte sin eksamen, men vi var litt avhengige av denne strømmen. Så vi ventet litt til i 45 minutter mens det iherdig ble lett etter to laptoper med fulladet batteri. Det ble ikke funnet, og nå må vi to få utsatt eksamen med nye oppgaver. En kan lure på, med tanke på faget vi hadde eksamen i, om ikke Loke har vært ute og loka litt. Det hadde passet med en heidundranes tordenvær, men Loke kan holde seg langt unna mine eksamener! Dra nå trollpakk i vold!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååååå, tenkte på deg når strømmen gikk ja!!! Kjipern! Tok halvannen time før strømmen kom på igjen i gymsalen, og da med heidundranes rock på steroen. Det tok pensjonistene fem minutter å få det av, he he he. Ikke bare det, men jeg måtte famle meg fram til doen i bekmørket... Ikke den roligste eksamen jeg har vært med på, men det gikk fin likevel. Lykke til på neste forsøk! Mike